#772619 - 12-02-08 09:06
Re: [Stockholm] Forumsöl på BA, fredag den 17 feb
[Re: Stövelkatten]
|
Gonzo Journalist
Registrerad: 11-05-13
Plats: The City
|
NPC fast på svenska: ISK, Icke spelbar karaktär.
"This simply does not make sense; the fact that my pen is black and also not a duck is not evidence that all ducks are white." "God is a comedian playing to an audience too afraid to laugh." I am an atheist gamer, we don't believe in God mode. //Spider
Dante: Tysk sexualkunskap: An, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen. Stövelkatten: Alternativt kan man skjuta i sig obscena mängder psykadeliska preparat och åka till Sveg. Möller: Spider är en magiker som frågar om kaninen försvunnit ännu.
|
|
Topp
|
|
|
|
#772645 - 12-02-08 10:28
[Re: Spider Jerusalem]
|
Den Sovande
Registrerad: 10-04-24
Plats: Stockholm
|
Fast på svenska är ju termen vanligtvis SLP (Spelledarperson).
Ok min nya Archfiend ska heta något riktigt cool. Han ska fan heta C.H.A.I.K.H.U.L.H. Så där jag det blir Kaj Kul. KAJ KUL?"
Nikodemus *I en fantasykampanj mitt inne i en pyramid full av fällor som de redan gått igenom* Ok jag rullar ner mitt bowlingklot för korridoren. Mycket Trött Janne: Ok den trillar ner i falluckan.. Vänta nu. Bowlingklot?
|
|
Topp
|
|
|
|
#772658 - 12-02-08 10:59
[Re: Anarchclown]
|
Gonzo Journalist
|
Fast jag föredrar ISK då det är en översättning av NPC.
"This simply does not make sense; the fact that my pen is black and also not a duck is not evidence that all ducks are white." "God is a comedian playing to an audience too afraid to laugh." I am an atheist gamer, we don't believe in God mode. //Spider
Dante: Tysk sexualkunskap: An, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen. Stövelkatten: Alternativt kan man skjuta i sig obscena mängder psykadeliska preparat och åka till Sveg. Möller: Spider är en magiker som frågar om kaninen försvunnit ännu.
|
|
Topp
|
|
|
|
#772782 - 12-02-08 16:14
[Re: anth]
|
Wrnu´s sämsta varulv
Registrerad: 10-01-25
Plats: Tullinge
|
Förra forumsölen dök det upp ett par icke-forumiter - och vi funderade på vad vi skulle kalla dem (icke-forumiter låter så tråkigt). Har ni några förslag? Mugglare? Noids? Groupies? Wannabes? Muppar?
Topp
|
|
|
|
#772801 - 12-02-08 17:09
[Re: Lu-kaazh]
|
Gonzo Journalist
|
Mobs?
|
|
Topp
|
|
|
|
#772843 - 12-02-08 19:48
|
弾幕
Registrerad: 00-05-17
Plats: Hammarby Sjöstad, Stockholm
|
Förra forumsölen dök det upp ett par icke-forumiter - och vi funderade på vad vi skulle kalla dem (icke-forumiter låter så tråkigt). Har ni några förslag? Mugglare? Noids? Groupies? Wannabes? Att ge dem ett namn är att erkänna deras existens.
Seriously, you haven’t lived until you’ve stood in a hotel hallway at 4 in the morning, drunk, and talking about glitches in Super Mario Bros. Did you know that if you beat World 3-2 in under 1 minute 20 seconds while eating LSD and standing on your head, Satan will jump out of the castle and start rapping the Fresh Prince theme song? I saw it with my own eyes!
|
|
Topp
|
|
|
|
#772859 - 12-02-08 20:32
[Re: chrull]
|
Shy means boring
Registrerad: 03-09-17
|
Förra forumsölen dök det upp ett par icke-forumiter - och vi funderade på vad vi skulle kalla dem (icke-forumiter låter så tråkigt). Har ni några förslag? Mugglare? Noids? Groupies? Wannabes? Att ge dem ett namn är att erkänna deras existens. Om det bara var ett par stycken så behöver man väl knappast bry sig?
|
|
Topp
|
|
|
|
#772926 - 12-02-08 21:06
[Re: Jarl]
|
Phlumph
Registrerad: 03-02-24
Plats: Fjollträsk
|
Förra forumsölen dök det upp ett par icke-forumiter - och vi funderade på vad vi skulle kalla dem (icke-forumiter låter så tråkigt). Har ni några förslag? Mugglare? Noids? Groupies? Wannabes? Att ge dem ett namn är att erkänna deras existens. Om det bara var ett par stycken så behöver man väl knappast bry sig? Om vi kallar dem för vampyrer och tar med oss hammare och träpålar till nästa forumsöl...
Topp
|
|
|
|
#772928 - 12-02-08 21:11
|
Dvärgkannibal
Registrerad: 02-06-04
Plats: Uppsala
|
Förra forumsölen dök det upp ett par icke-forumiter - och vi funderade på vad vi skulle kalla dem (icke-forumiter låter så tråkigt). Har ni några förslag? Mugglare? Noids? Groupies? Wannabes? Att ge dem ett namn är att erkänna deras existens. Om det bara var ett par stycken så behöver man väl knappast bry sig? Om vi kallar dem för vampyrer och tar med oss hammare och träpålar till nästa forumsöl... ZOMBIES! Då får vi använda hela arsenalen av svärd, motorsågar och hagelgevär som alla nördar smalar på sig inför zombieapokalypsen!
|
|
Topp
|
|
|
|
#773041 - 12-02-09 05:08
[Re: Korpen]
|
Den Sovande
Registrerad: 10-04-24
|
Ja precis. Huh... vänta va?
Ok min nya Archfiend ska heta något riktigt cool. Han ska fan heta C.H.A.I.K.H.U.L.H. Så där jag det blir Kaj Kul. KAJ KUL?"
Nikodemus *I en fantasykampanj mitt inne i en pyramid full av fällor som de redan gått igenom* Ok jag rullar ner mitt bowlingklot för korridoren. Mycket Trött Janne: Ok den trillar ner i falluckan.. Vänta nu. Bowlingklot?
|
|
Topp
|
|
|
|
#773051 - 12-02-09 08:25
|
Gonzo Journalist
|
Istället för att förinta dem skulle vi väl kunna kalla dem för vilsna själar, och så frälser vi dem? Ja! För med "frälsa" menar du väl "bränna på bål"?... Det eller påla.
|
|
Topp
|
|
|
|
#773053 - 12-02-09 08:32
|

Forumredaktör
Politiskt korrekt
|
Förra forumsölen dök det upp ett par icke-forumiter - och vi funderade på vad vi skulle kalla dem (icke-forumiter låter så tråkigt). Har ni några förslag? » Normies« såklart. Samtliga definitioner passar ju …
/DanteNär är DanCon IX? ————— Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws ————— »Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill ————— »En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax ————— »Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter
|
|
Topp
|
|
|
|
#773055 - 12-02-09 08:46
|
Paladin
Registrerad: 11-03-26
|
Istället för att förinta dem skulle vi väl kunna kalla dem för vilsna själar, och så frälser vi dem? Ja! För med "frälsa" menar du väl "bränna på bål"?... Det eller påla. Dom är minions. De ska stå mellan dörren och biblioteket, så att när Velociraptorerna överraskande rusar in blir de upptagna med att slita dessa minions i stycken och vi kan smita ut genom köket!
|
|
Topp
|
|
|
|
#773057 - 12-02-09 08:49
[Re: Sapient]
|
Gonzo Journalist
|
Istället för att förinta dem skulle vi väl kunna kalla dem för vilsna själar, och så frälser vi dem? Ja! För med "frälsa" menar du väl "bränna på bål"?... Det eller påla. Dom är minions. De ska stå mellan dörren och biblioteket, så att när Velociraptorerna överraskande rusar in blir de upptagna med att slita dessa minions i stycken och vi kan smita ut genom köket! Bra plan.
|
|
Topp
|
|
|
|
#773067 - 12-02-09 09:29
|
Äventyrare
Registrerad: 12-01-13
|
Med tanke på att en av de som inte var registrerade här på forumet var i sällskap med någon som är registrerad; hur intelligent är denna diskussion?
|
|
Topp
|
|
|
|
#773068 - 12-02-09 09:31
[Re: Lupus Maximus]
|
Gonzo Journalist
|
Med tanke på att en av de som inte var registrerade här på forumet var i sällskap med någon som är registrerad; hur intelligent är denna diskussion? Ungefär lika som att beskriva sin lem följande "Lite större än en 1 årings vänster arm".
Ändrad av Spider Jerusalem (12-02-09 09:31)
|
|
Topp
|
|
|
|
#773070 - 12-02-09 09:31
|

Forumredaktör
Politiskt korrekt
|
Med tanke på att en av de som inte var registrerade här på forumet var i sällskap med någon som är registrerad; hur intelligent är denna diskussion? Inte speciellt. Men det tror jag heller inte var syftet. Jag läser den i alla fall som vore den skriven med glimten i ögat.
/DanteNär är DanCon IX? ————— Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws ————— »Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill ————— »En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax ————— »Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter
|
|
Topp
|
|
|
|
#773088 - 12-02-09 10:25
[Re: Dante]
|
Äventyrare
|
Inte speciellt.
Men det tror jag heller inte var syftet. Jag läser den i alla fall som vore den skriven med glimten i ögat. Syfte och verkan sammanfaller inte alltid. Nu råkar, i det specifika fallet, den som inte var registrerad vara totalt ointresserad av forum och kommer knappast se tråden, utan föredrar att prata rollspel och dataspel via icke-textbaserad form; och den som är registrerad förväntar sig en viss mängd personer som ... uppför sig som ovan. Så om det inte fanns andra "icke-forumiter" där så var ingen större skada skedd. Nåja, det riktigt positiva är att i fortsättningen behöver jag bara länka till denna tråd då jag vill poängtera min syn om varför rollspelande är så pass marginaliserat.
|
|
Topp
|
|
|
|
#773091 - 12-02-09 10:30
|
Ärkeängel
Registrerad: 01-02-19
|
Det är en ironisk och medvetet stendum diskussion, som pågår ganska djupt i det internskämtande, självrefererande och självironiska träsket. Jag är helt övertygad om att ingen är intresserad av att hålla någon ute från dylika tillställningar, och det är förstås mycket olyckligt om någon läser in något sådant.
Topp
|
|
|
|
#773098 - 12-02-09 10:39
[Re: Eksem]
|
Äventyrare
|
Det är en ironisk och medvetet stendum diskussion, som pågår ganska djupt i det internskämtande, självrefererande och självironiska träsket. Jag är helt övertygad om att ingen är intresserad av att hålla någon ute från dylika tillställningar, och det är förstås mycket olyckligt om någon läser in något sådant. Ja, det är ju tur att alla som är intresserade av rollspel har starkt självförtroende och lätt för att "bryta in" i nya sociala grupper, så att det är minimal risk att något sådant läses in... ;-)
|
|
Topp
|
|
|
|
|
23 registrerade (Vimes, Lindenius, Ram, Sapient, Elmrig, Ulfgeir, Konrad Konvalj, Dum Panda, Feuflux, AndersG, Vicotnik, DeBracy, krank, MattiasArvola, Arfert, NilsK, Cybot, w176, Lord_Copper, pjuppe, anth, 2 osynlig(a)),
25
gäster och
7
sökmotorer online. |
|
Förklaring:
Redaktör,
Global moderator,
Moderator,
Tekniker,
Sponsor
|